Ahlan Wa Sahlan. Selamat Melayari Laman Blog Suara Keningau. Sebarang Maklumat sila hantarkan kepada: suarakeningau@gmail.com

Thursday, April 7, 2011

TAHNIAH! Akhirnya Datuk Mufti selangor Bersuara

Setelah banyak tekanan yang dibuat oleh banyak pihak terutama rakyat jelata kepada golongan agamawan terutamanya mufti negara ini,akhirnya mufti Selangor Sahibus Samahan Datuk Mohd Tamyes bin Abdul Kadir membuat kenyataan mengutuk tindatan Datuk T yang melakukan suatu perbuatan yang bercanggah dengan ajaran Islam. Kumpulan yang mengedarkan video lucah dengan tujuan kepentingan pilitik mereka disifatkan sebagai rendah moral dan menyalahai garis panduan agama. Bukan sekadar pihak yang menyebarkannya, bahkan semua pihak yang telah emngembar-gembur berita palsu yang tidak dapat dibuktikan dengan jelas adalah suatu fitnah dan pihak media yang bersekongkol dengan kerja-kerja penyebaran berita fitnah ini juga akan terpalik dengan dosa yang sama.




MANA MUFTI-MUFTI YANG LAIN.

Walaupun isu ini sedikit sebanyak dijawab oleh Datuk Mufti Selangor selaku negeri di bawah Pakatan Rakyat sedangkan isu, rakyat sebenanrnya masih menanti respon daripada mufti-mufti yang lain terutama dari negeri-negeri di bawah pemerintahan Barisan Nasional. Ulama seharusnya lebih rasa bertanggungjawab untuk memberikan teguran dan nasihat kepada pihak-pihak yang terlibat dengan kerja-kerja yang tidak bermoral ini. ini bukan sekadar isu pilitik, bahkan ini isu kehirmatan Islam dan umatnya sendiri. Sedangkan Islam ada peraturan, cara dan  kaedahnya yang tersendiri dalam menangani isu-isu sebegini dengan mengambil kira maruah individu atau kumpulan yang dipersalahkan. Jangan biarkan rakyat dididik dengan budaya lucah yang merosakkan itu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...