Ahlan Wa Sahlan. Selamat Melayari Laman Blog Suara Keningau. Sebarang Maklumat sila hantarkan kepada: suarakeningau@gmail.com

Monday, July 11, 2011

Ketua Pemuda PAS Sabah Ditahan Polis

Ahad, 10 Julai 2011, kegilaan polis nempak belum pulih sepenuhnya apabila berlaku lagi penangkapan yang dibuat terhadap saudara Lahirul Latigu yang merupakan Ketua Pemuda PAS Sabah bersama seorang aktivis Saudara Ahman Bustaman. Setakat jam 12.00 malam, dilaporkan mereka belum dilepaskan. Tangkapan dibuat atas alasan yang sangat lucu dan bersifat kebudak-budakan iaitu Sdr Lahirul dikatakan memakai baju kuning yang bertulis Bersih 2.0. Mereka lalu dibawa ke balai polis Alam Mesra dan terbaru maklumat menyatakan mangsa dibawa ke balai polis Karamunsing.

Apakah ini sebenarnya ketakutan polis atau ketakutan Barisan Nasional? Ternyata bahawa polis sebenarnya sudah tersasar dari jalan tugas dan amanah yang dipikulkan rakyat kepada mereka. Kalau mereka beralasankan keselamatan negara terancam dengan memakai baju berwarna kuning Bersih 2.0, mungkin boleh diterima akal kalau ianya berlaku sebelum perhimpunan itu dibuat. tetapi, apa yang tak boleh diterima akal apabila tangkapan itu berlaku selepas berlangsungnya perhimpunan Bersih 2.0. Apalah sangat kalau setakat 2 hingga 3 orang yang memakai baju Bersih 2.0. Nampaknya pemikiran polis kini sudah "dikotorkan" dengan doktrinisasi UMNO Barisan Nasional tentang Bersih 2.0. Takkanlah langsung tidak ada dari kalangan pegawai polis yang masih berfungsi akal mereka.

Melihat kepada situasi yang berlaku di sabah hari ini,memang jelas terpampang situasi "telur dihujung tanduk" kerajaan zalim Barisan Nasional. Walaupun umum tahu bahawa Sabah adalah fix deposit kepada kekalnya tahta kekuasaan kerajaan zalim BN UMNO, namun kelibat dan tindak tanduk polis membuktikan bahawa teori itu sudah tidak boleh digunakan lagi. Ketakutan Bn semakin memuncak. Kepada polis-polis Sabah, usah risau. andai ditakdirkan Pakatan Rakyat memerintah negara ini, polis-polis akan diberikan layan yang baik bahkan lebih baik dari apa yang diberikan oleh kerajaan BN UMNO.

Kepada Pemuda PAS Sabah, teruskan berjuang demi mempertahankan keadilan dan nilai bersih dalam pemerintahan negara ini. Sesunggunya pertolongan Allah sangat dekat. We stay side by you...Takbiiirrr!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...